Astro


Astro merupakan penyedia perkhidmatan televisyen bersatelit dan radio berbayar pertama di Malaysia, tetapi telah berkembang ke negara Brunei dan Indonesia. Perkhidmatan ini dijalankan di bawah kelolaan All Asia Broadcast Centre (ABC) yang terletak di Bukit Jalil, Kuala Lumpur. Astro dimiliki hak sepenuhnya oleh MEASAT Broadcast Network Systems, di bawah syarikat Astro All Asia Networks plc.

Astro dengan kerjasama Maxis menawarkan perkhidmatan saluran televisyen secara mobile melalui Astro Mobile TV. Saluran ini menawarkan lebih 20 saluran yang dapat ditonton menerusi telefon bimbit 2.5G dan 3G. Saluran tersebut ialah Astro Ria Mobile, Astro Prima Mobile, Astro Oasis Mobile, Astro Aruna Mobile, Astro Ceria Mobile, Astro Hitz.TV Mobile, Astro AEC, Astro Vaanavil, Disney Channel @Play, Animax Mobile, Cartoon Network, MTV2GO, History Channel, Discovery Mobile, Asian Food Channel, Bloomberg News, CNN, Eurosportnews, FTV, WOW TV, Bollywood Express, Jia Yu Entertainment dan Jia Yu News.





Tips
Operasi perkhidmatan Astro, MEASAT Broadcast Network Systems, dimiliki hak sepenuhnya oleh Astro All Asia Networks plc, sebuah syarikat konsortium rangkaian kerajaan dan syarikat swasta. Pemegang syer utama dimiliki oleh Kumpulan Usaha Tegas (42.7%) dan Khazanah Nasional Berhad (21.6%).


Pengangkutan
Kenderaan Sendiri
Dengan memandu sendiri, anda boleh meletakkan kenderaan anda di tempat letak kenderaan yang disediakan.


Talian Untuk Dihubungi
All Asia Broadcast Centre,
Technology Park Malaysia,
Lebuhraya Puchong-Sg. Besi, Bukit Jalil,
57000, Kuala Lumpur,
Malaysia.
Tel: 1300 82 3838
http://www.astro.com.my
0 Responses

Post a Comment