Kompleks Kraf KL

Kompleks Budaya Kraf mempamerkan sejarah perkembangan kraf tangan di Malaysia.

Terletak di Jalan Conlay, kompleks ini menempatkan galeri pameran, muzium kraf, pentas, kedai cenderamata dan restoran.

Antara aktiviti yang dapat dilihat di sini ialah menganyam songket, membuat batik, mengukir, membuat pasu dan bot. Kompleks ini turut menjual kraf tangan sebagai cenderahati.

Muzium Kraf ini menunjukkan pelbagai pilihan kraf tangan dan artifak, demonstrasi kraf dan interaksi bersama pembuat kraf yang disediakan di Perkampungan Kraf.

Bagi pelancong dan pelawat, Kompleks Kraf turut menganjurkan beberapa aktiviti dan persembahan kebudayaan mingguan di Laman Wau.




Tips

Bersebelahan dengan kompleks ini ialah muzium di mana pengunjung boleh melihat diorama sejarah kraf di Malaysia. Kompleks ini dibuka setiap hari kepada orang ramai mulai jam 8.45 pagi hingga 6 petang.


Pengangkutan
Monorail
Gunakan perkhidmatan monorail ke Kompleks Kraf dan turun di stesyen Raja Chulan. Dari sini, jalan ke arah Wisma Genting dan Hotel Novotel Hydro Majestic. Jalan terus, dengan hotel di sebelah kiri dan jalan di tepi jalan. Pastikan Prince hotel and Residences berada di sebelah kiri anda. Jalan terus, dan muzium berada di sebelah kanan anda.

Talian Untuk Dihubungi
Section 63, Jalan Conlay, 50450 Kuala Lumpur. Tel: +60 3 2163 3664 (Pusat Pelancongan) Laman Web: www.kraftangan.gov.my
0 Responses

Post a Comment